diumenge, 18 d’octubre del 2015

PASSATGE A L'HIVERN - Premi de Poesia "Miquel Àngel Riera" de Manacor

El passat 9 de maig, a Manacor (Mallorca) vaig rebre el premi de poesía "Miquel Ángel Riera" pel meu llibre Passatge a l'hivern. Aquest llibre serà publicat dintre d'unes setmanes per la editorial manacorina Un món de llibres. Us deixo un dels poemes que pertany al llibre, titulat "El gust de la terra".

                               (José Luis García Herrera rebent el premi "Miquel Angel Riera")


EL GUST DE LA TERRA

 
Ja no recordo quin gust té la terra.
Ho vaig saber quan el pare,
ja de bon matí,
sortia al camp amb l’aixada a l’espatlla.
Moltes vegades l’havia vist
amb un grapat de terra a la mà,
olorant-la, parlant-li i,
portant-se la mà a l’orella,
escoltant el missatge primitiu de la terra.
I després, pessigant-ne un trosset,
es posava un polsim sobre els llavis.
Jo també vaig tastar aquella terra vermella
que ens donava els fruits d’un treball callat
ple d’angoixes i suors, de sacrificis i desitjos.
Però el pare va caure malalt i els dies
es tornaren camins de boira. Ja, fins a la mort.
Recordo el pare posant-me la terra als llavis.
Però el gust de la terra és un camí d’oblit
farcit de silenci.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada